Header afbeelding
Zuideinde 80 1511 GH Oostzaan

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wij doen ons uiterste best om in goede communicatie met u de zorg te leveren die nodig is. Mocht er toch iets gebeuren waar u ontevreden over bent dan hopen wij van harte dat u dit met ons bespreekt of ons dit meldt. Dit kan mondeling of via het klachtenformulier ( zie kopje klachten).Samen met u proberen we dan tot een zo goed mogelijke oplossing te komen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige externe klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229191.

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.