Header afbeelding
Zuideinde 80 1511 GH Oostzaan

Terug naar overzicht

Moet ik met deze klacht echt naar de dokter?

Als praktijk merken we dat het de laatste tijd soms moeilijk blijkt om snel aan alle verwachtingen en zorgvragen te kunnen voldoen. Dit heeft meerdere oorzaken. De belangrijkste is vermoedelijk dat er een inhaalslag gemaakt moet worden door de corona periode. Dit is belangrijk om zo goed en snel mogelijk te doen zodat belangrijke klachten en ziekten niet te lang op de juiste hulp hoeven te wachten.

Dit brengt extra druk voor iedere medewerker in de praktijk; assistente, praktijkondersteuner en huisarts. Wij merken ook dat dit leidt tot ontevredenheid en soms lange wachttijd aan de telefoon. Onze statistiek laten echter zien dat de gemiddelde wachttijd aan de telefoon ten opzichte van het landelijk gemiddelde erg laag is! Helaas is het soms wel langer dan u gewend bent.

U kunt ons hierbij helpen door ook gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Dit kan bijvoorbeeld door een afspraak te maken of een vraag te stellen via de digitale patiënten omgeving. Hierdoor wordt de wachttijd voor de telefoon korter en kost het u waarschijnlijk ook minder tijd.

Kijkt u ook eens op de website www.thuisarts.nl of uw klacht daar op vermeld staat. Hier worden al veel vragen beantwoord waardoor het soms niet meer nodig is om contact op te nemen. Ook staat er soms juist dat u wél beter een afspraak kunt maken.

Ook via de website www.moetiknaardedokter.nl kunt u voor tips over uw klacht terecht en wordt ook een advies gegeven over wel of niet een afspraak maken.

Wij willen benadrukken dat het altijd mogelijk is om een afspraak te maken. Houdt u er wel rekening mee dat onze assistentes de triage doen en dat u soms niet meteen dezelfde dag terecht kunt. Dit is belangrijk zodat klachten die écht spoed zijn altijd dezelfde dag gezien kunnen worden.

Publicatiedatum: 19-05-2022